nepalik vaikų už laiptų

Luknė, 9 m.

Labiausiai mėgstu vasarą, nes tada visi vaikai būna kieme. Kai vaikai išeina į mokyklą, aš lieku viena, ateina tik mokytojos Rita ir Dalia, kurios mane moko namie. Svajoju, kad šiais metais mokykla prie mano namų nebeturėtų laiptų prie įėjimo, nes aš labai noriu į mokyklą. Bijau vėl likti namuose.

Lietuvos mokslo laimėjimai verčia didžiuotis: švytime aukštųjų technologijų srityse, karpome genus žirklėmis, mūsų tautiečių išradimus kiekvieną dieną naudoja NASA besitreniruojantys astronautai.

Tuo pačiu metu Lietuvoje šimtams vaikų, turinčių negalią, dažnai nesuteikiama galimybė rinktis kur mokytis ir pasiūloma likti namuose.

Ne dėl gabumų, pasiekimų stygiaus, o dėl sovietmečiu projektuotų mokyklų, kurių daugybė iki šiol nėra pritaikytos judėjimo negalią turintiems asmenims. Švenčiant dvidešimtmetį Europos sąjungoje pagal negalią turinčių asmenų rodiklius esame x ES. Ar ir trisdešimtmetį norime pasitikti su sistema, kuri palieka vaikus už laiptų?

Ainis, 12 m.

Iki ketvirtos klasės mokiausi namuose, bet tada sutvarkė mano miestelio mokyklą ir jau ėjau kartu su visais. Negaliu pamiršti pirmos dienos nes patekau į kitą planetą. Labai jaudinausi, viskas absoliučiai nauja, net skambučio į pertrauką nebuvau anksčiau girdėjęs. Vaikų yra visokių, tikrai ne su visais jaučiuosi draugu, bet tikrai niekada manęs neįžeidė dėl to, kad nevaikštau. Niekada nebesijaučiu vienas, nes susiradau tikrų draugų ir net dalyvauju krepšinio treniruotėse.

Šiuo metu Seime svarstomos įtraukiojo švietimo pataisos. Dabartinė padėtis paliktų mokykloms teisę nepriimti joms nepatogių vaikų. Tuo tarpu ir toliau nesirūpinti mokyklos infrastruktūros pritaikymu ir pedagogų ruošimu. Šiandien šalyje visapusiškai pritaikytų mokyklų yra vos 10%, o bendrose mokymosi įstaigose galimybės mokytis neturi beveik pusė negalią turinčių vaikų. Tokie rodikliai gali keistis, bet dalis Seimo narių pateikė pataisas, kurios leistų mokykloms ir toliau laikytis ydingų ir diskriminacinių praktikų.

O jau tiek darbo nuveikta drauge! Šį rugsėjį turi įsigalioti Įtraukiojo švietimo įstatymas. Jis užtikrins negalią turinčių vaikų teisę mokytis drauge su bendraamžiais jiems artimiausioje mokykloje. Be to, mokinių įvairovė prisidėtų prie tolerancija ir pagarba grįstų santykių mokyklų bendruomenėse. Mokyklos įtraukiajam ugdymui ruošėsi ketverius metus, tačiau ne visos atliko savo namų darbus. Todėl esame dėkingi toms mokykloms, kurios rūpinasi šalies vaikų gerove ir jų pamatinėmis teisėmis bei griauna švietimo laiptus į švietimą pasiekiamą visiems vaikams. Laiptus, esančius ne tik kelyje, bet ir galvose. 

Pataisos, kurias svarstys jau šio pavasario sesijoje, nublokštų Lietuvą atgal žmogaus teisių užtikrinimo atžvilgiu, leistų vešėti diskriminacinėms praktikoms, bei demotyvuotų sunkų darbą įdėjusias ir jau pasirengusias mokyklas. Mes ne tik pakeliui, bet ir esame labai arti įgyvendinti JTO, ES, UNESCO švietimo kryptį, todėl kviečiame drauge pareikšti, kad mums rūpi visų Lietuvos vaikų gerovė ir ateitis.

DISKRIMINACINES PATAISAS PARENGĘ SEIMO NARIAI:

SUSTABDYK DISKRIMINACIJĄ

PARAŠYK SEIMO NARIUI LAIŠKĄ IR PADĖK GRIAUTI LAIPTUS